Azken Muga logoa header

AZKEN MUGA ARTIST

Egoitz Iñurrita
2016
Artista gipuzkoarrak (Amezketa, 1982) bere garaiko ikuspegi propiotik lantzen ditu aurreko bi eskultoreen belaunaldiek garatutako kontzeptuak, metodoak eta irrikak, eta bere egiten ditu zenbait alderdi, hala nola garrantzia eta materiarekiko, espazioarekiko eta bolumenarekiko errespetua, lur horrekiko lotura handiarekin, baina hizkuntza gaurkotuago eta hurbilagoarekin, lanaren seriotasunaren zentzua, haren larritasun formala eta transzendentearen zentzua galdu gabe. Bere lanak bere senari eta barne ahotsari jarraituz sortzen ditu. Garrantzi handia ematen dio artistak berak bere obra bere eskuekin egiteari, materialak sentituz, mugak ezagutuz eta elkarrizketa horretatik abiatuta obra sortuz.

Autodidakta, normalean eskultura eta pintura lantzen, Txilen egonaldi bat egin ondoren, Amezketako bere tailerrera itzultzen da, natura betean, eta honek eragin zuzena du Iñurritaren obran, eta eroso dago ingurune honetan lanean, bai ingurune naturaletik zuzenean jasotako materialak erabiliz, bai ingurunean errespetuz eta modu integratzailean esku hartuz.

 

”Azpiegitura”. Parque de Esculturas Meatzalde Goikoa en La Arboleda (Bizkaia),

Garatutako proiektua:
HORMA

Horma instalazioan muga eta hormaren arteko antzekotasun sinbolikoa islatzen da.
Eguneroko ohiturek eta premiek bide eta leku desberdinetatik ibilarazten gaituzte gure bizitzan zehar, bizi garen lekuaren, lan egiten dugun lekuaren, noranahi joan nahi dugun edo dugun lekuaren arabera. Bide horiek gure bizitzan zehar aldatzen dira, joan behar dugun ohiturak eta lekuak aldatzen diren bezala. Gure bideak aldatu ahala, gizarteak zeharkatzen dituen bideak ere aldatu egiten dira, eta gure geografian errepide berriak eraikitzen dira beharren arabera, eta lehendik zeuden beste bidezidor eta galtzada batzuk ahaztu eta itxi egiten dira.

“Azken muga” proiektua egingo den tokian bada bide bat mugatik mozten dena. Banaketa hori, lehen, paperezko lerro bat izan zen, tokiz urruneko politikengatik aldatu zena, baina tokiko bizilagunei zuzenean eragiten ziena, denboraren eta ohituren aldaketaren poderioz, mugek beren garrantzia galtzen dute gure ingurune hurbilean, honek bere maila ofiziala galtzen du, baina etengabeko mugak. Harresi ikusezin batekin konpara daitekeen muga, espazioa fisikoki banatzen ez badu ere, beste modu batera egiten duena. Bizilagunen arteko komunikaziorako harresia da, haien kulturarako harresia, adiskidetasunerako harresia, gizakiak sortutako hesia.

Bertakoa da artista, eta basoan esku hartzen saiatzen da, leiho bat irekiz, mugari eta mugari buruzko ikuspegia aldatzeko edo, gutxienez, horri buruzko gogoeta eragiteko. Horma irekiko duen leiho bat, bizilagunei beste aldean dagoena gogoraraziko diena. Ikusteko, komunikatzeko eta elkar ulertzeko leihoa.

Zuhaitzen adarretatik 250×260 cm-ko egurrezko leiho bat zintzilikatzea da esku-hartzea, hormak eusten duen leihoa bistaratzeko. Eskultura egurrez egingo litzateke eta denbora baten ondoren kendu egingo litzateke, beharrezkoak ez diren arriskuak saihesteko.

Autodidakta, normalean eskultura eta pintura lantzen, Txilen egonaldi bat egin ondoren, Amezketako bere tailerrera itzultzen da, natura betean, eta honek eragin zuzena du Iñurritaren obran, eta eroso dago ingurune honetan lanean, bai ingurune naturaletik zuzenean jasotako materialak erabiliz, bai ingurunean errespetuz eta modu integratzailean esku hartuz.

 

 

Artista Gehiego